1e Bewonersavond druk bezocht

ProfielfotoKevin Heuts 20-04-2022 178 keer bekeken 0 reacties

Dinsdag 19 april was de eerste bewonersavond voor de Herinrichting Geleenbeek Millen-Nieuwstadt. Meer dan 70(!) belangstellenden deelden enthousiast hun wensen en ideeën met de waterschappers en wethouder Hub Meuwissen van de gemeente Echt.

De bewoners en belangstellenden waren uitgenodigd door Waterschap Limburg om mee te denken over een natuurlijker inrichting van de Geleenbeek die langs de rand van hun dorp stroomt. „We moeten over vijf jaar hebben voldaan aan de Europese richtlijnen waarbij flora en fauna weer meer ruimte moet krijgen langs meanderende beken”, aldus projectmanager Alwin Teeuwen. Inmiddels zijn grote delen van de beek weer natuurlijk ingericht. Het deel tussen Millen en Nieuwstadt is nu aan de beurt.

Een volgende bewonersavond wordt in september gehouden. Aanmelden kan dan weer via dit platform.

0  reacties

Over Met elkaar

Samen met elkaar zetten we ons graag in voor voor veilige dijken, droge voeten, schoon water en voldoende water. Hier lees je over projecten bij jou in de buurt en kun je meewerken aan oplossingen die Limburg waterbestendig maken. Lees meer >